Dirty Diana

Härligt att jag fjällar på hela min rygg, tjohoo.. ser ut som konturerna på världskartan elr nåt. Igår körde pappa mig till sanna för att läman lite saker sen gick jag o sanna in till stan och åt frukost, smaskigt. Sen gick vi hela vägen till nova för att kolla lite saker, bland annat en bikini till mig utan större framgång. köpte dock en riktigt fin plånbok på Benetton, den är i aprikos/korallfärg med guldiga detaljer yeeeey. Imorse gick jag in till stan vid halv 9 tiden för att fixa en sak hos frissan, när jag va klar påbörjade bikinijakten igen. Ingen större framgång denna gången heller men där finns en jag kan tänka mig. Ska in till stan med amanda imorgon så då får hon vara smakråd! Och anledningen till att vi ska in till stan är för att vi ska besöka lite olika resebyråer för att kolla bästa priserna, ställa alla våra tusen frågor och så vidare inför vår resa i vinter.

Var även inne på skånetrafiken, det som ligger vid centralen här i lund för att fråga om tågen som går till båstad. tanken var att jag skulle ta tåget dit på torsdag eftersom sanna o jonna är i danmark fram tills dess så skulle de åka därifrån så skulle vi ses i båstad. lät ju inte alls komplicerat fram tills jag kolla tågtiderna på internet. hejja resan brukar ta 40 min men när jag kolla skulle den ta 2 timmar! tänkte att jag måste gjort nåt fel så bäst att gå o fråga den kunniga personalen på skånetrafiken. gick fram till tanten o frågade om detta verkligen stämde? då svarar hon glatt att ja på grund av banarbete så måste man ta tåget från lund till ramlösa för att där byta tåg till ängelholm, väl framme i ängelholm skulle jag byta till en buss som gick till båstad. (allt detta sa hon så glatt att jag ville strypa henne) jag tackade för mig för att sedan gå hem o sura.

Väl hemma ringer robbin till mig o frågar om jag fått tag på nån som jag kan åka med (för jag hade berättat för honom om vilket meck det var att åka kollektivtrafik). det hade jag ju inte men då räddar han mig med att en kille som skulle åka med dem skulle dit på fredan ist så kan fick plats, tjohoo. räddaren i nöden, som så många gånger innan. så nu är jag glad igen





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0